Connect with us

Stiri

Un grup de fizicieni francezi a descoperit un reactor nuclear natural în Africa, vechi de 2 miliarde de ani

A fost descoperit de către un grup de fizicieni francezi în anul 1972 Este un reactor nuclear vechi de 2 miliarde de ani, precizează teoriisecrete.ro. Francezii analizau un minereu de uraniu şi au constatat cu surprindere că uraniul analizat a rezultat în urma unei reacții nucleare care se produce într-un reactor nuclear.

Potrivit celor de la iflscience.com, uraniul se afla într-un strat de gresiecare permitea apei să se infiltreze, lucru ce ducea la o reacție în lanț. Când acest proces avea loc, gresia se încălzea iar apa se evapora, lucru ce ducea la o răcire a gresiei. Când aceasta ajungea la o temperatură optimă apa pătrundea din nou în galerii iar reacția reîncepea.

Fizicienii au ajuns în statul Gabon la mina de uraniu Oklo, si au evidențiat în urma măsurătorilor efectuate că uraniul din acea zonă conținea foarte putini izotopi 235, in medie 0,7%, faţă de 3,5% cât conține în mod natural. La un procent de 0,7% se ajunge doar in urma unei reacții nucleare.

CITESTE SI:  Avionul militar românesc IAR-99 Şoim a primit Diploma de Excelenţă

Minereul din Oklo mai avea în compoziția sa şi substanţe chimice ce rezultă în urma unui proces de fisiune nucleară. Căutând un reactor nuclear în zona, cercetătorii au constatat că reactorul este de fapt zăcământul.

Datorita configurației rocilor şi a pânzei freatice, natura a creat un adevărat reactor nuclear. Uraniul era depus într-un strat de gresie, în care se infiltrează apa, determinând o reacție în lanț. Când gresia devenea fierbinte, apa se evapora şi reacția înceta, iar când se răcea gresia suficient de mult, apa pătrundea şi reacția reîncepea.

CITESTE SI:  O cameră de bord a surprins o scenă frumoasă și rară în traficul din România

S-a constatat că reactorul naturii a funcționat timp de 500 000 de ani si opera în 8 cicluri zilnice de 30 de minute fiecare, cu o pauză de două ore pentru răcire, iar deșeurile chimice ce rezultau în urma procesului nuclear, au fost reținute prin intermediul unui compus de aluminofosfat.

Totuși există o întrebare la care oamenii de știință nu au încă un răspuns. Ce făcea ca depozitul să nu explodeze și să se autodistrugă imediat după ce o astfel de reacție nucleară în lanț se declanșa? Are natura un mecanism de autoreglare a temperaturilor necesare unui asemenea proces? 

Sursa: teoriisecrete.ro

CITESTE SI:  280.000 de PUTORI nu îşi caută de munca, în timp ce patronii aduc vietnamezi şi chinezi
Continue Reading
Click to comment

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Stiri

Anunț important: Școala se termină mai devreme! Calendarul şcolar va fi modificat

Calendarul anului şcolar 2019/2020 în Capitală va fi modificat, astfel încât şcolile să se închidă înainte de startul Campionatului European din 2020, competiţie la care Bucureştiul va organiza patru meciuri, a declarat fostul internaţional Gheorghe Popescu, consilier onorific al premierului.

“Se încearcă… Copiii de grădiniţă şi şcolile primare să ia vacanţă, în acea perioadă. Trebuie devansată cu o săptămână terminarea şcolii.

Este foarte important să se ia această hotărâre, şi se ia la nivelul Capitalei, pentru ca atunci când se joacă primul meci să nu mai fie şcoli.

CITESTE SI:  O cameră de bord a surprins o scenă frumoasă și rară în traficul din România

Este o măsură care se va lua pentru a fluidiza traficul în Capitală. Asta e o măsură care se va lua pentru şcolile primare şi grădiniţe, să-şi înceteze activitatea…

Să înceaptă cu o săptămână mai devreme. Se vor lua măsuri din toate părţile pe perioada celor două săptămâni (n.r. – perioada în care vor fi meciuri la Bucureşti)”, a declarat Gică Popescu, la un post tv de sport.

CITESTE SI:  „Guvernul roman trebuie sa o protejeze!” Mesajul lui Leonardo DiCaprio despre Romania cu 193.000 de like-uri in 12 ore

Campionatul European de fotbal din 2020 se va disputa între 12 iunie şi 12 iulie 2020.

Capitala României este unul din oraşele care vor găzdui meciuri la ediţia din anul 2020 a Campionatului European de Fotbal. Este vorba despre patru meciuri, unul din optimi şi trei din faza grupelor.

Meciurile vor fi disputate pe Arena Naţională. Bucureştiul a concurat cu alte 19 oraşe europene pentru câştigarea dreptului de a disputa meciuri la turneul final de peste şase ani.

CITESTE SI:  Anuntul facut in urma cu putin timp de Catalin Morosanu despre sotia lui: „Îi mulțumesc lui Dumnezeu că…”: Este vorba despre ceea ce multi banuiau:

România este una dintre cele 13 ţări care vor găzdui meciuri la Campionatul European din anul 2020, primul care se va desfăşura în acest format. Este pentru prima oară când ţara noastră organizează meciuri din carul unui turneu final.

Faptul că în Bucureşti se vor disputa meciuri de la Campionatul European nu înseamnă că România este calificată automat la această competiţie, fiind nevoită să treacă tot printr-o grupă de calificare.

Continue Reading

Stiri

NU achitati taxele de reziliere ale abonamentelor de telefonie mobila!

Recent am hotarat sa inchid inainte de termen 2 dintre abonamentele de telefonie mobila pe care le detin, numai ca am intampinat o mare ostilitate din partea marelui operator de telefonie care este, care a fost si care va fi……..Vodafone.

Dupa ce le-am trimis initial aceasta solicitare pe mail, au inceput sa ma asalteze cu telefoane, propunandu-mi diverse variante care mai de care mai atractive, numai sa nu renunt la ambele abonamente.

Din pacate raspunsul meu a fost negativ de fiecare data iar singura doleanta era sa-mi treaca cele 2 numere pe cartela deoarece sunt numere pe care inca ne mai contacteaza diversi clienti.

Ulterior primesc un mail extrem de detaliat in care se stipula foarte clar faptul ca in cazul in care doresc sa reziliez cele 2

CITESTE SI:  Cum a reuşit o tânără să economisească 190.000 de euro pentru a-şi cumpăra casă. Este o metodă simplă la îndemâna tuturor, dar la care nimeni nu s-ar fi gândit:

abonamente inainte de expirarea perioadei contractuale va trebui sa achit o taxa (cica de justa despagubire, asa se intituleaza) de doar 670 lei/abonament.

Ziua urmatoare iau legatura cu un prieten, avocat de profesie, ii relatez speta iar el imi spune la final ca nu trebuie sa achit aceste taxe, deoarece aceste clauze contractuale sunt abuzive si conform legii nr.193/2000

„Dreptul consumatorului la denuntarea contractului nu poate fi anulat sau conditionat de nicio clauza contractuala sau intelegere intre parti, in cazurile prevazute de lege, aceasta fiind considerata nula de drept. Drepturile partilor referitoare la o

justa despagubire nu vor fi afectate in cazul denuntarii unilaterale”. Mai multe detalii cu privire la aceasta lege gasiti aici in care initiatorul acesteia Iulian Urban va ofera suportul de care aveti nevoie.

CITESTE SI:  Leguma care „mănâncă“ tot zahărul din organism. E duşmanul de temut al diabetului. Spune-le și prietenilor despre această minune!

Prietenul ma sfatuieste ca in prima faza sa depun o plangere la OPC iar in cazul in care inestimabilii de la Vodafone nu reactioneaza favorabil atunci va trebui sa-i actionez in instanta.

Zis si facut, merg la birou sa redactez plangerea iar ulterior o si transmit catre OPC, instiintandu-i in acelasi timp si pe cei de la Vodafone cu privire la acest demers.

Dupa fix 4 zile sunt contactat de catre un reprezentant Vodafone care imi comunica faptul ca acum si doar cu titlu de exceptie(fiind abonat fidel de parca acum 4 zile nu eram)pot rezilia cele 2 contracte fara a plati taxa de reziliere/justa despagubire.

Loading…
A doua zi ma prezint la un sediu Vodafone si depun o cerere de rezilliere in care stipulez foarte clar faptul ca doresc sa pastrez cele 2 numere, dar sa fie trecute pe cartele pre-pay.

CITESTE SI:  Atenție la ceapă și usturoi – Restul, depinde de tine… Nimeni nu-ți va spune asta vreodată :

Ulterior achit debitul aferent lunilor ramase de abonament pana la incheierea celor 2 contracte iar acum astept sa se opereze trecerea celor 2 numere pe cartela.

Asadar daca va aflati intr-un caz similar, nu va lasati pacaliti de aceste clauze contractuale abuzive pe care operatorii de telefonile mobila le au in contracte si prin intermediul carora spera sa va tin in ograda lor o perioada cat mai mare de timp.

Am rugamintea sa dati un share acestui articol pt a ajunge la cati mai multi compatrioti care se afla intr-o situatie similara si nu stiu cum sa reactioneze.

Daca aveti intrebari cu privire la aceasta speta va raspund cu mare drag in sectiunea dedicata comentariilor.

 

Continue Reading

Stiri

Avionul militar românesc IAR-99 Şoim a primit Diploma de Excelenţă

Avionul militar românesc IAR-99 Şoim este un vehicul aerian de antrenament capabil să asigure misiuni de atac la sol dar, şi misiuni de recunoaştere. Potrivitoltenianew.com, săptămâna trecută a primit Diploma de Excelenţă a Departamentului pentru Industria de Apărare.

Diploma de exclenţă a fost acordată pentru derularea cu succes a Programului avionului IAR-99 ŞOIM. Peste 20 de aparate de zbor au fost construite la uzina din Bănie.

Principalele caracteristici tehnice ale avionului IAR-99 Soim : lungimea (fără tubul Pitot) — 11,01 m; anvergura — 10,16 m; inălţimea — 3,898 m; masa avionului gol echipat — 3320 kg ; masa maximă la decolare: a) varianta lisă cu doi piloţi — 4600 kg si b) varianta de luptă cu container tun şi patru suporţi multipli cu 3 bombe (2 x 100 kg + 1 x 50 kg fiecare) — 5850 kg; tracţiunea motorului în condiţii standard — 1760 – 1814 kgf.

CITESTE SI:  Avionul militar românesc IAR-99 Şoim a primit Diploma de Excelenţă

Din punct de vedere al performanţelor avionului cele mai importante sunt : viteza maximă în zbor orizontal la 760-865 km/h; viteza ascensională la 25-30 m/s; plafonul practic (Vv =2,5 m/s) 12.000 m; lungimea de decolare 850 m; lungimea de aterizare 950 m; durata maximă de zbor cu combustibil intern 2h30min; distanţa maxima de zbor cu combustibil intern 1100 km.

CITESTE SI:  „Guvernul roman trebuie sa o protejeze!” Mesajul lui Leonardo DiCaprio despre Romania cu 193.000 de like-uri in 12 ore

Avionul IAR-99 dispune de cinci puncte de acrosare pe care se pot monta mai multe sisteme de arme printre care, alaturi de tunul de 2×23 mm (GSx23 L-200 lovituri), bombe: 50 kg, 100 kg, 250 kg, muniţie autodirijată.

Conform adevarul.ro, fabrica de Avioane din Craiova este constructorul principal al avioanelor IAR -93 şi IAR-99. Primul produs al uzinei în Epoca de Aur a fost avionul IAR 93, care a fost produs în colaborare cu Republica Federativă Iugoslavia.

CITESTE SI:  Atenție la ceapă și usturoi – Restul, depinde de tine… Nimeni nu-ți va spune asta vreodată :
Continue Reading

Stiri

Maşinile aduse din Marea Britanie, considerate un real pericol pe drumurile României

”Nu ştii să apreciezi distanţa faţă de bordura din stânga, nu ştii dacă atunci când treci pe lângă nişte tomberoane aruncate pe jumătate de bandă chiar nu le loveşti iar când se apropie ameninţător un TIR, pe o străduţă îngustă, de pe contrasens nu ştii dacă ai loc, dacă mai ai loc să te mai bagi un pic către bordură sau o să te urci pe sacii de gunoi de lângă stâlp”.

Aşa îşi descrie pe scurt un şofer român primele experienţe la volanul unui autoturism adus din Marea Britanie, unde comenzile sunt altfel dispuse.

Un grav accident rutier în care doi soţi au ars de vii în maşină, din cauza unui şofer care conducea o maşină din Marea Britanie, readuce în discuţie tema privind conducerea pe drumurile publice a maşinilor cu volanul pe dreapta. Specialiştii spun că cele mai mari probleme sunt la depăşiri.

CITESTE SI:  O cameră de bord a surprins o scenă frumoasă și rară în traficul din România

Autorul blogului razvanbb.ro a constatat că, deşi ”manetele sunt toate la locul lor ca şi la volanul pe stânga, pedalele în aceeaşi ordine, doar maneta schimbătorului de viteze este în stânga”, nu ai formate reflexele pentru a schimba vitezele cu mâna stângă. Acest lucru îi va încetini şoferului neobişnuit cu astfel de autoturisme procesul de schimbare a vitezei deoarece îi trebuie timp să gândească mişcările şi poziţia în care vrea să ajungă.

”Ai reflexul de a schimba vitezele cu mâna dreaptă. În acest moment am o durere surdă în cot de la câte ori am încercat să reped mâna dreaptă către schimbător şi de la tot atâtea ori când portiera mi-a oprit brusc şi nemilos mişcarea mâinii”, scrie autorul blogului razvanbb.ro.

CITESTE SI:  Avionul militar românesc IAR-99 Şoim a primit Diploma de Excelenţă

Potrivit acestuia, există o serie de manevre pe care un novice în şofatul maşinilor cu volanul pe partea dreaptă le execută cu dificultate, cum ar fi încadrarea pe breteaua din stânga, pentru a vira la dreapta, sau ”în sensul giratoriu unde trebuia să mă uit în dreapta ca să mă asigur”.

La rândul său, instructorul auto buzoian, Neculai Morteci, spune că este o adevărată piatră de încercare angajarea în depăşiri de pe scaunul din dreapta.

”În România, depăşirea făcându-se prin stânga, volanul fiind în dreapta vizibilitatea este mult redusă. Pentru a se face o depăşire cât de cât în siguranţă, distanţa între cel depăşit şi cel care depăşeşte trebuie să fie mult mai mare dacat atunci când ai un autoturism cu volanul pe stânga”, spune Neculai Morteci, instructor auto.

CITESTE SI:  280.000 de PUTORI nu îşi caută de munca, în timp ce patronii aduc vietnamezi şi chinezi

În prezent, Registrul Auto Român este obligat să le dea aviz maşinilor deja înmatriculate în Uniunea Europeană, chiar dacă ar putea reprezenta un pericol pe şoselele din România. Se impune doar echiparea lor cu faruri care emit un fascicul luminos orientat spre partea dreaptă a drumului, precum şi schimbarea lămpii de ceaţă de pe partea dreaptă pe stânga.

În ultimii trei ani, în România au fost înmatriculate 38.000 de maşini cu volanul pe dreapta. Conducerea Registrului Auto Român se gândeşte să interzică aceste autoturisme după ce Marea Britanie va ieşi din Uniunea Europeană.

Continue Reading

Facebook

Advertisement




Articole recente



Trending