Un nou pas este făcut în lupta împotriva modificării vehiculelor care circulă pe teritoriul României. Mai frecvent cunoscut sub numele de „tuning”, acest mod este acum pe cale de dispariție. Într-adevăr, o Ordonanță votată de Guvern tinde să interzică orice modificare, fie estetică, fie pentru a modifica performanța la drum a vehiculelor.
„Tuningul, trebuia interzis mai demult, de pe vremea Guvernului Ponta, pentru că este în cea mai mare parte asimilat comportamentelor așa-zis „riscante”: accelerarea, sălbăticia la condus, agresivitatea și îndemnul la violență”, a subliniat Ministrul de Interne dna Carmen Dan.” Dar cine să fi făcut asta, dacă chiar dl Ponta era mare amator de viteză și participa la raliuri, cu o reclamă pe costum la whisky ?”
„Iar mașina condusă de dl Ponta chiar s-a răsturnat la un raliu, din cauza excesului de viteză. Ce să mai vorbim atunci de prudență la volan!” a adăugat supărată dna ministru.
Prin urmare s-a terminat cu faruri, stopuri, angel-eyes, tobe, ceasuri, neoane suplimentare, kituri de caroserie sau aplicarea de colaje, programe de supraturare motoare, deoarece orice modificare găsită la examinarea în stațiile ITP, pe șosea de Controlul RAR sau de către Poliție în urma unui rezultat de verificare duce la imobilizarea pe loc a vehiculului.
Această măsură, adoptată în unanimitate de Guvern, răspunde creșterii numărului de decese rutiere în 2017 și începutul anului 2018 după cum se observă din rapoartele siguranței rutiere. Numărul deceselor rutiere la un milion de locuitori a fost anul trecut în România de 97, în ușoară creștere față de anul anterior. Aceste nivel este aproape dublul mediei UE, de 50 de decese la un milion de locuitori.
Proprietarii vehiculelor modificate trebuie să elimine orice urmă de modificare pe vehiculul lor, sub sancțiunea de a vedea vehiculul lor imobilizat. În plus, persoanele care refuză să respecte această lege vor fi amendate cu echivalentul a 2.000 €.