Bunicii sunt una din cele mai importante comori binecuvantate pe care le-o putem oferi copiilor nostri.
Este atat de placut sa vezi incantarea si stralucirea din ochii lor atunci cand vin in vizita.
Daca vei privi cu atentie in ochii bunicilor atunci cand isi privesc nepotii, vei observa o flacara pe care nu ai vazut-o poate niciodata atunci cand erai tu, la randul, tau copil.
Tine minte, bunicii sunt o categorie de oameni cu totul aparte.
CITESTE SI
OLDA, masina romaneasca secreta ce trebuia sa cucereasca America
Cu totii am vazut ca in vremea comunismului, industria auto era in continua dezvoltare. Cu totii am vazut proiecte inedite de ARO cu motor de Dacie, de Oltcit cu tractiune 4×4 sau de Dacii cu platforma de ARO.
Pentru ca, pe vremuri, industria auto lucra la unison, fara sa existe concurenta, pentru a da nastere unor vehicule noi. OLDA este unul dintre acestea.
OLDA este numele unui automobil romanesc, proiectat la inceputul anilor ’80, de catre Institutul de Cercetare Stiintifica si Inginerie Tehnologica al Armatei.
Numele vine de la cele doua marci care au contribuit la realizarea sa: OLcit si DAcia. Si asta pentru ca la exterior era un Oltcit, dar sub capota era un motor de Dacia.
Publicatia Adevarul scrie ca proiectul OLDA a fost ideea lui Simion Sapunaru, cel care a condus Uzina Dacia intre 1979 si 1987 in calitate de Director General.
El a facut masina dintr-un Oltcit TRS12, cu motor de 1400 cmc de Dacia 1310 si cutie in 5 trepte.
Mai interesant de atat este faptul ca prototipul a participat la Salonul Automobilistic de la Toronto, in 1985, acolo unde s-a dorit intrarea pe piata canadiana cu un model nou de autoturism european accesibil.
De fapt, o societate canadiana dar care avea capital romanesc de 100.000 de dolari, a dorit realizarea in Canada a unui model romanesc.
Asa s-a nascut OLDA, in numar de numai 4 exemplare, asamblate in Romanie, care au facut drumul pe ocean la bordul unui vapor imens numit Pascani.
Vehiculele au fost primite excelent de catre opinia publica la salonul de la Toronto si imediat au aparut chiar comenzi pentru masina romaneasca ce urma sa fie construita in Canada.
Dar chiar si pentru a demara constructia, initial era nevoie de importarea din Romania a mai multor piese de masina.
Asa cum s-a intamplat si cu Dacia, care, incepand cu 1968, timp de cativa ani, realiza vehicule Dacia 1300 si 1100 asamblate doar din piese frantuzesti importate din Franta.
Cu totii am vazut ca in vremea comunismului, industria auto era in continua dezvoltare. Cu totii am vazut proiecte inedite de ARO cu motor de Dacie, de Oltcit cu tractiune 4×4 sau de Dacii cu platforma de ARO.
Pentru ca, pe vremuri, industria auto lucra la unison, fara sa existe concurenta, pentru a da nastere unor vehicule noi. OLDA este unul dintre acestea.
OLDA este numele unui automobil romanesc, proiectat la inceputul anilor ’80, de catre Institutul de Cercetare Stiintifica si Inginerie Tehnologica al Armatei.
Numele vine de la cele doua marci care au contribuit la realizarea sa: OLcit si DAcia.
Si asta pentru ca la exterior era un Oltcit, dar sub capota era un motor de Dacia.
Publicatia Adevarul scrie ca proiectul OLDA a fost ideea lui Simion Sapunaru, cel care a condus Uzina Dacia intre 1979 si 1987 in calitate de Director General.
El a facut masina dintr-un Oltcit TRS12, cu motor de 1400 cmc de Dacia 1310 si cutie in 5 trepte.
Mai interesant de atat este faptul ca prototipul a participat la Salonul Automobilistic de la Toronto, in 1985, acolo unde s-a dorit intrarea pe piata canadiana cu un model nou de autoturism european accesibil.
De fapt, o societate canadiana dar care avea capital romanesc de 100.000 de dolari, a dorit realizarea in Canada a unui model romanesc. Asa s-a nascut OLDA, in numar de numai 4 exemplare, asamblate in Romanie, care au facut drumul pe ocean la bordul unui vapor imens numit Pascani.
Vehiculele au fost primite excelent de catre opinia publica la salonul de la Toronto si imediat au aparut chiar comenzi pentru masina romaneasca ce urma sa fie construita in Canada.
Dar chiar si pentru a demara constructia, initial era nevoie de importarea din Romania a mai multor piese de masina.
Asa cum s-a intamplat si cu Dacia, care, incepand cu 1968, timp de cativa ani, realiza vehicule Dacia 1300 si 1100 asamblate doar din piese frantuzesti importate din Franta.
Si, in ciuda unui contract semnat pentru livrarea a 5000 de vehicule OLDA, productia in serie nu a mai inceput niciodata.
Se spune ca din cauza unor costuri suplimentare cu sistemul de limitare a poluarii, obligatoriu in Canada si impus de Ministerul de Transporturi Canadian, sau din cauza ca piesele realizate in Romania nu erau calitative. Cert este ca, din cauza unor probleme de comunicare, OLDA nu s-a produs decat in cele 4 exemplare-prototip trimise pentru dezvaluirea din Toronto.
OLDA este acum, din pacate, un nume putin cunosct spre deloc, in peisajul auto romanesc. Poate si pentru ca nu exista niciun exemplar din cele construite pe teritoriul tarii noastre.
Nu e clar ce s-a intamplat nici cu cele 4 vehicule trimise la expozitie, dar, cel mai probabil, au ajuns casate in Canada.
Ne-ar fi parut bine sa vedem un singur exemplar macar, de ce nu, in viitorul muzeu Dacia care se construieste la Mioveni.